10 tipů, jak najít dobrého SEO copywritera: 1. část

10 tipů, jak najít dobrého SEO copywritera: 1. část

Optimalizace pro vyhledávače neboli SEO copywriting, je specializovaný druh psaní obsahu, který dokáže s neuvěřitelnou účinností zvýšit počet návštěvníků přicházejících na váš web přes internetové vyhledávače, jako je Google či Seznam. Řečeno polopaticky - SEO copywriter vytváří obsah, který je optimalizovaný pro vyhledávače.

Copywriter tedy píše obsah takovým způsobem, který pomáhá Googlu a dalším vyhledávačům najít a identifikovat v něm klíčová slova relevantní k výrazu, který lidé zadaly do vyhledávacího pole.

Ta nejdůležitější věc, kterou musíte o SEO copywritingu vědět, je, že se dělí na dva typy: dobrý SEO copywriting a velice špatný SEO copywriting. Mezi nimi je velmi tenká hranice. Každý kousíček obsahu může buď zvýšit rating vašeho webu, nebo mu naopak velmi ublížit.

Tento rozdíl musíte pochopit ještě předtím, než si najmete SEO copywritera, který pro vás má napsat obsah. V opačném případě hrozí, že se zhorší úspěšnost vašeho webu. Mohlo by dojít ke snížení návštěvnosti z vyhledávačů, nebo dokonce k úplnému zákazu vašeho webu, který by se pak nezobrazoval ve výsledcích vyhledávání(!)

Přemýšlejte o tom následovně. Vyhledávače chtějí zobrazit nejlepší obsah na základě relevance kontextu, důležitosti webu, důvěryhodnosti založené na tom, jak s tímto webem jednají ostatní weby a dalších faktorů. Pro tento účel jsou algoritmy vyhledávačů navrženy tak, aby odhalily obsah, který byl vytvořen pouze za účelem zvýšení návštěvnosti webu.

Keyword stuffing, skrývání klíčových slov pomocí drobného fontu či barvy, která zanikne v pozadí, placené zpětné odkazy. To jsou příklady taktik, které Google považuje za spam, a které negativně ovlivní návštěvnost vaší webové stránky, pokud vyjde najevo, že některou z nich používáte.

Proto je důležité, abyste pracovali s důvěryhodným SEO specialistou a dobrým SEO copywriterem, jinak mohou paradoxně vaše investice do SEO služeb a obsahu dostat váš web a podnik do nižší pozice.

Proto zde uvádíme 10 kvalit dobrého SEO copywritera, který skutečně pomůže v růstu vašeho podnikání.

1. Chápe gramatiku, strukturu a pravopis

To je jeden z největších kamenů úrazu při psaní SEO obsahu. Celá řada firem platí velmi nízké částky za získání spousty článků pro účely SEO, ale pokud jsou tyto články otřesné, nestojí ani za stovku nebo méně. Dobrý SEO kopík ovládá gramatiku. Ví, že použije čárku v postupně rozvíjejícím přívlastku, kdy napsat „mě“ a „mně“ a jaká slova začínat velkým písmenem.

Jednoduše řečeno. Každá chybička v gramatice, pravopisu či struktuře snižuje kvalitu vašeho obsahu a důvěryhodnost vašeho webu, značky a podnikání. Lidé nakupují od firem, kterým důvěřují, nikoli od firem, které zveřejňují nedůvěryhodný obsah pochybných kvalit.

2. Umí spolupracovat s vaším SEO expertem

V ideálním případě by měli být váš SEO copywriter a SEO expert schopni navzájem komunikovat a spolupracovat, aby společně zajistili, že obsah bude v souladu s vašimi cíli. Pokud budou pracovat každý sám za sebe, vaše výsledky budou horší, než kdyby pracovali jako „jedno tělo a duše“.

3. Píše hlavně pro lidi, až v druhé řadě pro vyhledávače

Pamatujte, že Google nemá rád obsah napsaný pro účely SEO. Proto by měl být váš obsah vždy v prvé řadě psán pro vaše publikum. Klíčová slova by se měla dodat přirozeně až následně jako sekundární priorita.

4. Rozumí vašemu publiku

Mrkněte se zpět na třetí bod. Opakujeme, že dobrý SEO copywriter píše v prvé řadě pro lidi. To znamená, že musí věnovat čas pochopení, kdo je vaše publikum, co je pro ně důležité, a jaký obsah je pro ně užitečný a smysluplný. Pokud váš copywriter vytvoří obsah, který vaše publikum nechce číst, pak je zcela bezpředmětné ho publikovat.

5. Uvědomuje si, co dělat a nedělat v SEO copywritingu

Dobrý SEO copywriter nemusí být SEO odborník. Má být specialista na psaní obsahu, a tedy i jasně rozumět tomu, co v současném SEO dělat, a čeho se naopak vyvarovat. Například by měl vědět, že klíčová slova se používají přirozeně v titulcích, v prvním odstavci a v hlavičkách, je-li to možné.

Měl by vědět, jakou délku má obsah mít a vyhnout se škodlivému keyword stuffing. Pokud váš copywriter postrádá základní znalosti o SEO, neměli byste s ním spolupracovat.

Konec 1. části.

zdroj: entrepreneur